Biuletyn Informacji Publicznych Klauzule informacyjne Deklaracja dostępności

Opublikowano: piątek, 28.09.2018
Autor: p. J. Kilar
Odsłon: 1459
W Muzeum Rzemiosła      W piątek, 21 września, korzystając jeszcze ze słonecznej pogody Żaczki wybrały się do Muzeum Rzemiosła na lekcję muzealną. Oferta edukacyjna muzeum dotyczyła poznania dawnych zawodów związanych z historią naszego miasta i naszego regionu. Pan przewodnik bardzo ciekawie opowiedział dzieciom o zawodach: zegarmistrza, szewca, krawca, piekarza, fryzjera, kowala, tkacza, rymarza i stolarza. Dzieci mogły dotknąć, przymierzyć zgromadzone tam eksponaty, zadawały pytania, bardzo aktywnie uczestniczyły w zajęciach. Po ciekawej lekcji historii wyruszyliśmy dalej. Zwiedziliśmy kościół farny wraz z dzwonnicą. Poznaliśmy legendę związaną z postacią Wojciecha Portiusa, podziwialiśmy kamieniczki, podcienia i podglądaliśmy uczniów ze szkoły plastycznej, którzy malowali obrazy na krośnieńskim rynku. Potem zjedliśmy pyszne lody, poobserwowaliśmy gołębie i pobawili przy fontannie. W drodze powrotnej do szkoły zbieraliśmy kasztany i jesienne piękne kolorowe liście. Wróciliśmy bardzo zadowoleni z naszej jesiennej wycieczki.;)