Biuletyn Informacji Publicznych Klauzule informacyjne Deklaracja dostępności

Zielona szkoła - Władysławowo 2007

Opublikowano: środa, 30.05.2007
Odsłon: 3703
    W dniach od 5 maja do 14 maja 2007 r. uczniowie klas trzecich naszej szkoły tradycyjnie wyjechali wraz z wychowawcami i wspomagającymi ich rodzicami na „zieloną szkołę” do Władysławowa.
Podczas podróży nad morze uczniowie mieli okazję zwiedzić Stare Miasto w Warszawie, Grób Nieznanego Żołnierza. Widzieli pomnik Nike i Syrenki, Kolumnę Zygmunta, Pałac Kultury i Nauki.
 
Podczas podróży nad morze uczniowie mieli okazję zwiedzić Stare Miasto w Warszawie, Grób Nieznanego Żołnierza. Widzieli pomnik Nike i Syrenki, Kolumnę Zygmunta, Pałac Kultury i Nauki.
    Celem wyjazdu na „zieloną szkołę” było poznanie krajobrazu nadmorskiego, pracy stoczniowców, rybaków i miast związanych z morskim regionem.
Uczniowie zwiedzili Gdańsk, Sopot, Gdynię. Oglądnęli między innymi: wspaniały gotycki Kościół Mariacki mieszczący 25 tys. ludzi, Muzeum Bursztynu, Muzeum Morskie, spacerowali po sopockim molo, obserwowali morską florę i faunę w Akwarium Morskim, widzieli piękne żaglowce - „ Dar Pomorza”, „Dar Młodzieży”, weszli na pokład „Zawiszy Czarnego”. Popłynęli statkiem na Westerplatte, gdzie złożyli hołd poległym żołnierzom. Przeżyli niezapomniane  chwile w Oliwskim ZOO oraz podczas zabaw na plaży.
Byli w latarni morskiej na Rozewiu i w fokarium na Helu.
    Dodatkowo zrealizowano wycieczkę do Malborka, aby zwiedzić słynny Zamek Krzyżacki. Dzieci były zachwycone i zdumione potęgą siedziby mistrzów zakonnych.
    W czasie całodziennych zajęć niezwykle owocna okazała się realizacja celów wychowawczych.
Dzieci w przeważającej większości po raz pierwszy wyjechały  na kilka dni bez rodziców poza swoje miejsce zamieszkania. W grupie koleżanek i kolegów ze szkolnej ławy łatwiej było im uczyć się samodzielności, samodyscypliny, gospodarowania swoimi finansami, stawiania czoła różnym problemom. Rozwiązywali je wspólnie, czasami samodzielnie, a nieraz z pomocą wychowawców.
Integracja z grupą przebiegała bardzo efektywnie.
    Wzmożona ciągła obserwacja zachowań uczniów dostarczyła niezwykle cennego materiału wychowawcom jak i rodzicom.
 


Przewiń w górę