Biuletyn Informacji Publicznych Klauzule informacyjne Deklaracja dostępności

Opublikowano: środa, 11.10.2023
Autor: p. U. Karpińska
Odsłon: 397
Podczas wycieczki      10 października klasa 7b wybrała się autobusem MKS na krótką wycieczkę. Głównym punktem naszej wyprawy był Zamek Kamieniec w Korczynie - Odrzykoniu. Po przybyciu na miejsce wysłuchaliśmy opowiedzianej przez panią przewodnik historii zamku. Kamieniec to warownia obronna z XIV w., położona na skraju Czarnorzecko-Strzyżowskiego Parku Krajobrazowego. Jest jednym z najpiękniejszych przykładów połączenia przyrody z budowlą - skał z murami. Co ciekawe, na bazie historii Zamku Kamieniec, Aleksander Fredro napisał "Zemstę". Na terenie Zamku znajduje się Muzeum Zamkowe oraz Sala Tortur, w której oglądaliśmy średniowieczne narzędzia do kar i tortur. Po zwiedzaniu upiekliśmy kiełbaski na ognisku, wypiliśmy ciepłą herbatę i pieszo wyruszyliśmy w drogę powrotną. Pogoda nam dopisała, mieliśmy możliwość podziwiać uroki polskiej jesieni i piękno naszego pobliskiego krajobrazu.