Biuletyn Informacji Publicznych Klauzule informacyjne Deklaracja dostępności

Opublikowano: niedziela, 20.10.2019
Autor: p. U. Karpińska, p. D. Soliński
Odsłon: 1220
W Krynicy Zdrój      17 października klasa Vb pojechała na wycieczkę do Krynicy Zdroju, która określana jest mianem „Perły Polskich Uzdrowisk”. Krynica Zdrój położona jest w Beskidzie Sądeckim na wysokości 560-620 m.n.p.m w malowniczych dolinach Kryniczanki i jej dopływów, wokół są wspaniałe lasy bukowe, jodłowe i świerkowe. Swoją przygodę w tym mieście zaczęliśmy od Góry Parkowej, na którą wyjechaliśmy kolejką linowo–terenową. Dzięki pięknej i słonecznej pogodzie na szczycie góry podziwialiśmy niesamowite widoki. Na bardziej odważnych czekały „rajskie ślizgawki” – strome zjeżdżalnie. Po powrocie do centrum miasta spacerowaliśmy parkiem Dukieta, kierując się w stronę pijalni wód mineralnych. Mieliśmy tam okazję spróbować leczniczych wód takich jak: Zuber, Jan, Słotwinka. Kolejną atrakcją naszej wycieczki był wyjazd kolejką krzesełkową na szczyt stacji narciarskiej Słotwiny Arena i spacer w koronach drzew, której zwieńczeniem jest wieża widokowa. Wieża widokowa w Krynicy Zdroju jest pierwszą tego typu wieżą widokową w Polsce. Ma ona wysokość prawie 50 metrów, potęgę tej budowli można porównać do 17-piętrowego wieżowca. Wędrując coraz wyżej i wyżej, z poziomu pni wspinaliśmy się aż po korony drzew. Spacer pozwolił nam dostrzec z bliska życie, które toczy się na nieznanym nam poziomie przyrody, usłyszeliśmy tam dźwięki, które z reguły docierały do nas z daleka. Dodatkową atrakcją była ścieżka dydaktyczna składająca się z kilkunastu instalacji opowiadających o ciekawych roślinach, które można spotkać w Krynicy i jej okolicach, i o mieszkańcach okolicznych łąk i lasów. Po przejściu 1030 metrów dotarliśmy na wieżę widokową, gdzie czekały na nas zapierające dech w piersiach widoki pasm górskich i malowniczej okolicy. Naszą wycieczkę zakończyliśmy obiadem w klimatycznej, górskiej restauracji. Najedzeni wyruszyliśmy w drogę powrotną do Krosna.